söndag 13 april 2014

Doris

Hejsan!

Det var ett tag sen jag var igång på den här bloggen, men nu är våren här och inspirationen spirar. Jag fick några papper i min hand som man kan skriva med griffelkrita på och rotade genast fram min favoritmall från Fiskars! Plywood, sticksåg och lite färg behövs också samt i mitt fall, en snäll äkta man som sågar...

På det bakre hjärtat har jag limmat fast griffelpapperet och därefter limmade jag på en ram av hjärtat som är en storlek mindre. För att få den extra sockersöt rullade jag ihop arton rosor av gamla tapetprover. De är lite segare än vanlig cardstock och lite snällare att hålla på med just när man gör blommor. 
Till upphängning tog jag en kedja från en ampel.Perfekt i om att den redan var utrustad med en krok!
Färgen jag använde var en antikvit vattenbaserad inomhusfärg, men det går lika bra med akrylfärg.
Ja så lätt är det att skapa lite romantisk stämning runt saker man behöver komma ihåg att köpa, mjölk till exempel, blir ju bra mycket snyggare med en ram av rosor runt sig!

Ha en trevlig påsk!

Hälsningar Doris

1 kommentar: