tisdag 25 mars 2014

När orden inte räcker till....

Idag är det jag, DT Margareta/Mormormargareta
som bloggar här.
Fick ett så underbart papper från Gunilla,
men nu efter Stockholm Scrap & Pearl Event
är inget som det bör i webbutiken.
Mycket är slut, men nytt och inspirerande kommer också in!
Kan därför inte länka till precis det här papperet,
men det finns massor med fina här.
Det blev ett så vackert kuvert av det här.
(Vill du se hur jag gör kuverten kan du kika in här.
Det finns också en tutorial här, där jag använder min Ultimat Pro)
Jag ville använda det här papperet till ett kondoleanskort.
De är ju så svåra att skriva och att göra.
Orden vill inte riktigt räcka till
men en hälsning värmer alltid
den som drabbats av sorg.

Jag använde en beige cardstock som stomme.
En grön cardstock fick bli ram bakom mönsterpapperet.
Den använde jag också att stansa ut bladet i.


Här ser du en närbild på blomdekoren
med daisys i brunt beige och vitt.
En tredubbel rosett i grönt organzaband
håller ihop buketten.
Bladet är utstansat med en die från Magnolia.
I kanten på både mönsterpapperet
och den gröna cardstocken
har jag stansat med min favoritkantstans
från Martha Stewart.

Om du vill se hur jag gör rosetterna finns en tutorial här.
Den ligger en bit ner i det inlägget.


Den fina buren med öppen dörr finns i mina gömmor.
En liknande, fast mindre, har jag köpt hos Helihak
men den verkar vara slut just nu.
Har pyntat den med rhinestones i grönt,
Den är monterad på distanskuddar
för att skapa lite 3D-känsla,


En vacker utstansad fjäril fladdrar fri och lycklig
mot högre höjder.
Även den är blingad i grönt.

Kortets insida har en skrivruta i vitt ritpapper
som också fått en likadan grön ram
som framsidan.
Eftersom den är mindre än den på framsidan
har jag skurit ut den ur mitten på "framsidesramen"
Det syns ju inte bakom mönsterpapperet
och sparar både cardstock och porto,
när kortet sedan ska skickas ;-)
Textstämpel och platt blomma ur mina gömmor.
Lite bling fick det bli här också.


Även baksidan dekorerades med mönsterpapper,
cardstock, samma kantstans samt en namnetikett.


Här ser du kortet och det tillhörande kuvertet.
Jag hoppas och tror att mottagaren
känner att vi deltar i sorgen och saknaden.

Det var allt för idag från mig!
Hoppas du fått lite inspiration
och att vi ses här inne igen om ett par veckor!

Margareta/MormorMargareta









2 kommentarer: