lördag 1 mars 2014

Förvaring av hundpåsar i form av en hundkoja

Satt och funderade på hur man skulle kunna förvara hundpåsarna på ett trevligt sätt, såg lite tråkigt ut med original förpackningen.
Googlade runt lite men hittade ingenting...så det var bara att sätta i gång och klura ut vad det var för förvaring jag ville ha. Kom fram till att det kunde vara lite kul med en hundkoja.

Började med att skära till två bitar av lite kraftigare cardstock i storlek 6 x 6 inch, på ena sidan mätte jag ut mitten dvs 3 inch och på de två parallella sidorna markerade jag vid 3,5 inch. Drog en streckad linje enligt bild som bigades, samt kapade papperet ca 1/2 inch utanför den streckade linjen.

Till sidorna skar jag till två bitar som var 6 x 4 inch, bigade vid 3,5 så jag fick en bit som blev 6 x 3,5


För att montera ihop sidorna gjorde jag "hörn" som mätte 3,5 x 2 inch och som veks på mitten, dessa satte jag fast med dubbelhäftande tejp på insidan av hundkojan (för att få den stabilare). "Husknutarna" fick måtten 3,5 x 1 inch och "vindskivorna" 4 x 1 inch, och fästes på utsidan.

Botten/golvet gjorde jag av svart cardstock med måtten 8 x 8 inch. Bigade 1,1 inch in från ytterkanten runt om, klippte upp hörnen och gjorde en låda.

Fäste lådan på ett cardstock med måtten 7 x 7 inch.

Storleken på taket är 10 x 8 inch med en vikning på mitten



Med ett vitt staket och några blommor var hundkojan klar, och jag fick en roligare förvaring till våra hundpåsar.
Ha det gott!
Kram Mirre

3 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé! Vad duktig du är Mirre!!

    SvaraRadera
  2. Så söt den blev.......mycket roligare att ha framme än orginalförpackningen.

    SvaraRadera
  3. Såå fin hundkoja för påsförvaring - och en fantastiskt god ide!!

    SvaraRadera