tisdag 7 januari 2014

Ordspråkskort och tavlor


Idag visar jag lite Ordspråkskort och tavlor som jag gjort tidigare
men aldrig fotat och det första kortet ska Gunilla få ))

Jag var ner till butiken idag och alltid, ALLTID så rinner
tiden iväg när man är och hälsar på i butiken
för det är så trevligt där!



Jag har textat med en Zig Calligraphy penna och doodlat blommorna och
snurrklorna med en tunn tuschpenna.
det är blandat papper, melerat och kraft papper som jag hade i 
mina egna gömmor.

 




 Här har jag textat på kraftpapper och bränt kanterna under ett
brinnande ljus och haft koll så jag inte bränner för mycket
och satt fast texten på wellpapp.
sen har jag målat tavelramarna med akrylfärg och torrborstat
med guldfärg, när man torrborstar så tar man färg på penseln
och sen borstar bort så mycket färg som möjligt på ett skrot papper
och sen "borstar" dit guldfärgen lite lätt
då skimrar dom i guld och man kan även ta lite Inka Gold
pensla på lätt.
     





Tack för mej den här gången och hoppas ni fått lite inspiration
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Så fina - både korten och tavlorna! Du är verkligen duktig på att texta vackert! Ordspråken är också tänkvärda - gillar särskilt det om åldern ;-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera