måndag 20 januari 2014

Kort med nytt magnoliamotiv

Hej på er!!

Idag vill jag visa er ett kort med ett nytt motiv från magnolia.
Hon är verkligen så söt och rolig att färglägga.

Jag började med att välja kortbasen, blev en gokreate dies
Stansade ut i cardstock,  maja design och den brun/gröna kommer från bo bunny




Sedan satt jag ihop dem och mitt färdiga motiv som jag färglagt med copics


Jag la pappren lite överlappade, på så sätt blev kortet lite bredare.

Så ville jag få med en liten tag, så jag kan skriva en hälsning till den som ska få kortet
Hjärtan tagen är en dies från magnolia och jag har stansat ut ett extra hjärtan och klistrat på.
stämplade på lite bruna blommor och blad på det vita pappret och så hängde jag i en kristall från prima med ett rosa härligt sidenband


















Då var det dags att dekorera. Snurrblommor som jag gjort själv med hjälp av en memorybox die
lite primablommor och andra privata blommor.  "Månadsbladet" är en freebee som man kunde hämta på maya roads sida på facebook.


Här ser ni även tagen som jag kommer sticka in på sidan, jag  klistrade inte på hela undersidan av det gröna cardstocken, utan lämnade en bra bit så hjärtat skulle få plats ;)



Så här blev mitt magnoliakort.

Nu vill jag önska er en härlig dag.

Kram Johanna.

3 kommentarer:

  1. Wow wow wow!!! Love it!!! Så fina detaljer!!! Kram, diana

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort med så många vackra detaljer!!
    Kram!

    SvaraRadera