onsdag 29 januari 2014

Återbruk på ATC-Kort

Här har jag gjort ATC-Kort igen i swappen på facebook
och den här gången, var det Film man skulle gå efter
och så här blev mina!
har jag använt Återbruk av plastförpackningarna från
Dieser och man kan använda förpackningar
från stämplar mm också!

Det blir så läckert när man embossar plasten
och jag har fäst den embossade plasten på färgat papper med gluedots
för att det inte ska synas igenom så mycket


Här ser man lite bättre vad läckert det blir!
Glittret har jag strött över en limsträng runtom så det fäster
och motivet är en digis från Skogstokiga
och biljetterna har jag hittat på nätet nånstans
och jag måste fästa allt med 3-D kuddar för annars lossnar dom
och jag har haft glossy på biljetterna och vissa detaljer
så det får en 3-D känsla
motivet är målat med copic



 Så här skriver jag på baksidan av mina ATC




Det är förpackningarna från dom här Dieserna jag har klippt
isär och embossat i embossingfoldrarna



Här ser ni några resultat och ibland blir mönstret lite vitt
och det ser läckert ut


Här är dom embossing foldrarna jag har använt från Sizzix



Här visar jag hur det ser ut från sidan när man använder gluedots och 3-D kuddar


Det syns en liten gludots i hörnet litegrann, men man kan ju tänka på att man
placerar dom där man ska ha dekorationer så man täcker över dom

Ja det var lite om återbruk idag så spar alla förpackningar
från Dieser och Stämplar mm hädanefter =)
Hoppas ni blev inspirerade och man kan säkert måla dom med promarker
för att få Kyrkfönster effekt över det hela
men det är snyggt ofärgat också!
Tack för mej idag // Eva

5 kommentarer:

  1. Snyggt! Gillar verkligen den embossade plasten kul med återbruk också.

    SvaraRadera
  2. WOW!! Så Supersnyggt det blev! Vilken jättebra ide! Du är så kreativ!!!

    SvaraRadera
  3. sååå läckert, underbar ide.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  4. Mysko cool idé! Vad mycket roligt man hittar på den här bloggen!

    SvaraRadera
  5. Tack ska ni ha allihopa och vad skoj att du hittar mycket här på bloggen La Vikinga =)

    Kram

    SvaraRadera