tisdag 26 november 2013

Tomterad.

Hejsan allesammans!
På söndag är det äntligen första advent och lagom tills dess så har jag gjort en tomterad som jag kan pynta hemmet med. Tyvärr så har den "mänskliga faktorn", dvs jag själv, lyckats radera alla foton ur min kamera så jag ska försöka förklara tillvägagångsättet med ord istället för med bilder.

Jag valde en digital stämpel från Elizabeth O. Dulemba och klistrade in den i Paint. Där kopierade jag stämpeln tills jag hade en rad med fyra stämplar och spegelvände varannan tomte. Jag ändrade skrivarinställningen till liggande papper och minskade marginalerna något. På ett liggande A4 fick jag då plats med två rader x fyra tomtar, vilket ger en tomterad på åtta tomtar.
(Till utskriften använde jag ColorCopy-papper).

Sedan färglade jag alla tomtar med ProMarkers, skäggen blev glittriga och sammetsmjuka med velvet glitter från YouDo. Bjällrorna fick glossy på sig och bältesspännet lite metalliclyster med en Gelly Roll-penna.
Jag fäste tomtarna på tunn kartong för stadgans skull och klippte sedan ut alltsammans. Bigade mellan varje tomte och tadaaa, tomteraden är klar! :)

ProMarkers använda:
Hud - Almond, Baby Pink, Soft Peach, Coral.
Röd klädsel - Lipstick Red, Poppy, Crimson, Burgundy, Shale.
Grön klädsel - Meadow Green, Pear Green, Pine, Forest Green, Holly.
Bälte, skor, vantar - Warm Grey 1+3+5, Umber, Black.
Bjällror, bältesspänne - Buttercup, Gold, Pumpkin.
Hoppas att jag kunnat inspirera er!
Ha en riktigt fin första advent på söndag, vi ses igen om två veckor.
Hälsningar
Åsa
*I don't think outside of the box, I think of what I can do with the box.*

5 kommentarer:

  1. Supersnyggt och läckert, smart idé

    SvaraRadera
  2. Åh så snyggt och vilket superjobb du lagt ner!! Kommer att bli en släktklenod för er otaliga jular framåt!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Vilken kul idé och så himla snyggt färglagt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kanoon Åsa, du är så påhittig ;)
    Kram Loussan

    SvaraRadera