lördag 2 november 2013

Superenkel LO med Cherry Blossom


Idag visar jag en superenkel LO. Jag vet inte varför, men just det här är ett kort som legat länge och jag har bara inte fått till det som jag hade tänkt. Tanken jag hade från början ville sig inte alls på papper, så jag gjorde helt om till slut, och plockade fram en av mina masker istället, Cherry Blossom.


Till grund har jag ett vanligt cremefärgat cardstock som jag sydde vanlig raksöm på runt om med symaskinen.


Masken "Cherry Blossom" mistade jag med två nyanser för att få lite liv i fåglar och blommor. När misten torkat tog jag några halvpärlor i olika storlekar för att lyfta fram några av blommorna.


Jag fäste mina dekorationer och skrapade fotot längs med kanterna med min Scratcher. Lite Distress Ink runt kanterna, lite journaling på baksidan - så var det klart.

Krona och die cut hade jag sedan tidigare, allt övrigt material kommer från Helihak.

Det här är nog den snabbaste LOn jag gjort någon gång, och skönt att fått det här fotot scrappat till slut.
Flickan på bilden är 6 år idag. Ja, jag sa ju det - kortet har legat läääänge! ;)

Kram, Maria


3 kommentarer:

  1. Den är sååå snygg =)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Åh vilket härligt kort, slutresultatet blev ju jättebra!!

    SvaraRadera
  3. Söt LO och söt flicka! Gillar verkligen masken du har använt. :)

    SvaraRadera