måndag 28 oktober 2013

Träask

Hej.

Jag vill gärna dela med er en träask som jag har gjort till min svärmor.

Jag tog obehandlat träask och täckte först med akrylfärg som grundfärg och i det fallet mörkblå.
Efter detta har jag hittat en bild på fin spetsram och denna överförde jag med hjälp av kopiering papper.  Sedan ritade jag blommorna och resten av motiven.






För att måla den vita spetsen har jag använt tunnaste pensel jag har.


När jag färglagt klar så har jag täckt hela asken med decoupage lack . Just nu finns i butiken decoupagelack, glitter , men det går att beställa och Gunilla ordnar det.

Tack för idag och kram.
Diana


.

3 kommentarer:

  1. Den är jättefin och välarbetad, supersnyggt med den målade spetsen =)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Underbar ask, vilket jobb! Så snyggt målat. :-)

    SvaraRadera