onsdag 14 augusti 2013

Prickigt......


Hej igen!

Hoppas att ni har haft en riktigt bra sommar. Nu börjar ju vardagen och alla måsten att smyga sig på igen. En fördel är ju att man kan sitta inne och pyssla utan dåligt samvete. För min del har det blivit väldigt lite scrapbooking under sommaren. Men nu känner jag att inspirationen och min skaparlust knackar på och kräver mer utrymme. 

Idag har jag skapat en LO med en härlig sommarbild på min son Neo och hans faster. 



Bakgrunden är en vit cardstock från American Crafts där jag använt en prickig schablon tillsammans med en brun chalk från ColorBox. Sedan har jag byggt på med papper i olika lager.
Texten på sidan om bilden är en rub-on, perfekt om man som jag tycker att man skriver som en kratta. Speciellt när jag ska texta lite större text. 



Blomman är utstansad med ett Sizzlits dies set med tre olika blommor som jag sedan har satt ihop tillsammans med en brad. Sen har jag gjort små prickar med Glossy Accents


På bokstäverna har jag använt Paper Pen och gjort små små prickar på. 
Paper Pen blir när det har torkat som små blingpärlor. Riktigt roliga att använda, man kan göra pärlor i den storlek som man själv vill. 




Tack för mig den här gången. / Kram Camilla

2 kommentarer:

  1. Kanonfin Lo med små roliga detaljer, jag gillar den skarpt =)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så kul att få följa din LO:s önskar jag gjorde mer sådana.
    Jag gillade den jättemycket.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera