söndag 11 augusti 2013

Minialbum/ Bönbok

 Hej!
Den här veckan har jag gjort ett minialbum som också är en bönbok. Till vardags jobbar jag med konfirmander och materialet vi använder heter Frälsarkransen. Armbandet ni ser på bilden är ett radband som biskopen Martin Lönnebo utformat. På engelska heter bandet Pearls Of Life, vilket stämmer väldigt bra, för alla pärlor har en betydelse i livet och en egen bön. Pärlorna är i turordning, med början med den guldfärgade: Gudspärlan, Tystnadspärlorna, Jagpärlan, Doppärlan, Ökenpärlan, Bekymmerlöshetspärlan, Kärlekspärlorna, Hemlighetspärlorna, Nattpärlan och Uppståndelsepärlan.
På varje uppslag i boken finns bönen som hör till just den pärlan och plats för exempelvis egna böner, tankar och fotografier.


Papperen i boken kommer från Prima och till min hjälp har jag haft min alldeles nya Zutter som jag köpt hos Helihak. Korset är en Tim Holtz-die och övriga är Brenda Walton. Allt material kommer från Helihaks butik, utom armbandet. Det finns att köpa hos Verbum förlag.

Tanken med bönboken är att konfirmanderna ska få ett roligt sätt att lära sig pärlornas betydelse och en fin bok som minne från konfirmandtiden. Hoppas ni också blev inspirerade att göra en egen bok!

Hälsningar Doris

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga böcker du har skapat, smidigt med en bia.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  2. Superfint, och jättekul för konfirmanderna och få en sån där =)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Gör du en sådan till varje konfirmand? Härligt!!

    SvaraRadera
  4. Boken är en prototyp inför höstens konfirmandarbete och ska fungera som inspiration till till göra egna böcker som de fyller med foton och tankar. Hälsningar Doris

    SvaraRadera