måndag 19 augusti 2013

En ny designad origami ask

Hej.

Jag har provat att göra en ny origami ask. Ouuu..de är bara roliga att göra och går ju ganska snabbt också, vilket är stor fördel.

Här har ni länken med instruktionerna på Youtube till själva asken och jag gjorde själv locket till den.


Pappret till själva asken som jag vek hittar ni här. Efter jag vikt klart grunden så bestämde jag mig att klä om den inne och på vingarna. Till detta använde jag detta papper som är fantastiskt fint!

Jag har även skurit 1 till bit pappret och limmade på under sida för att få lite hårdare botten.

Nu var det dags att göra locket.
Jag tog mått på själva inne delen av asken och tog av ca 2-3 mm från varje sida så att locket skulle passa in.
När den var klar så limmade jag den på denna helt underbara Spellbinders.


Så ser locket ut. Jag skurit i mitten liten springa och satte fast spets, så att det bli lättare att öppna. Gäller bara att dra upp:) Detta lärde jag mig av min fin vän Lillian.


Dags att dekorera utsida av asken. 



Blommor, pistiller hittar ni i butiken. förutom det använt jag olika dies from Magnolia för att dekorera. Vissa av utstansade har jag chalkat. För att utstansa alla mina fina dies har jag världens bästa maskin - BS!
Spellbinders ram har jag färgat lite med Inka gold

Hoppas ni  är sugna på att göra sån ask också:)
Tack för idag
Kram från mig
Diana.


2 kommentarer:

  1. Superfint som vanligt =)
    Du är så duktig =)

    SvaraRadera
  2. Du är sååå otroligt duktig på att göra så fina askar vännen.
    Denna är inget undantag.
    Härliga papper och fint dekorerat.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera