måndag 22 juli 2013

Ju mindre - desto bättre

Hej fina vänner.

Idag vill jag visa ett nytt kort som jag skapat. jag ville gärna göra ett kort utan blommor, för en gång skull iaf:)
Jag har köpt Magnolia Doohickey's Die - Event Flags för ett tag sedan men inte testat den än. Då fick jag en enkel idé för hur jag skulle vilja använda dessa dies.

Jag valde att använda Magnolias sötaste Rosescent Tilda och färglagt henne med vattenfärger, distress dynor och distress markers.


Bakgrunds papper i naturfärg som är helt underbart hittar ni i butiken.  övre delen av kortet har jag stämplat små söta fjärilar med Fluid chalk. den lilla cirkel har jag embossat och limmat fast halvpärlor med Aleene's tacky glue original 2. Tilda sitter på en spets.
Kanten har jag stansat med Martha Stewarts punch. Just denna finns inte nu i butiken men finns andra underbara mönster. För att få lite glossy och glädjande känsla på Tilda så använt jag Distress stickles.

Här ser ni insidan på kortet:


Jag har använt Bo bunnys papper och även här  har jag stämplat med chalk små fjärilar.

Det var allt från mig för denna gång.
Kram
Diana

3 kommentarer: