söndag 28 juli 2013

ikontavla med decoupage

Hej!

Den här veckan hittade jag en ikontavla i mina små pysselgömmor.  När jag köpte den hos Helihak visste jag inte riktigt vad jag skulle göra av den, men nu rotade jag fram lite av varje att dekorera den med.
Till att börja med målade jag den med akrylfärg från CCHobby. Penseln jag använde är en Perfect Pearlspensel. Det lönar sig att ta kosta på sig en lite dyrare pensel till både färg och lack, för att slippa strån som släpper.

Efter att ha målat två lager färg satte jag på en servett med små söta holkar och passande nog också en välkomnande text.
Med hjälp av spets och rosor blev tavlan/skylten att se lagom gullig och välkomnande ut.

Så enkelt och snabbt gör man en välkommenskylt, eller varför inte sätta på ett band eller en kedja för att kunna hänga upp den?

Sommarhälsningar från Doris

1 kommentar: