onsdag 24 juli 2013

altrad ljushållare


Hej på er!

Den här gången visar jag en ljushållare som jag altrat med papper, bling och blommor.



Ljushållaren kommer från CC hobby och det finns möjlighet att beställa den i butiken alternativt maila till gunilla@helihak.com.

Jag har börjat med att måla den med vanlig snickerifärg och sedan sandpapprat för att få den lite sliten.
Sedan har jag klätt den med papper som jag först chalkat runt om med en mörkbrun chalk från ColorBox.
Pappret är sedan fastsatt på Aleenes Tacky glue, jag älskar verkligen det limmet. Fungerar utmärkt till scrapbooking och även till annat, trasiga leksaker går alldeles utmärkt att laga med limmet. 
Nog om trasiga leksaker, nere i högra hörnet sitter ett chipboardhjärta som är målat med crackle paint.
Högst upp sitter en blingswirl som egentligen är mycket större, men som jag klippt till en lagom bit som passade utmärkt.
Till blomdekorationen har jag stansat ut löv med två stycken craft punch, björklöv och flikigt löv i olika mönstrade papper. 
Små söta rosor ovanpå och en liten fjärils charm.
Till sist har jag satt blingpärlor runt hela ytterkanten och under hållaren för ljuset.




Kramar från mig. 

2 kommentarer: